dag 19 en 20 - Reisverslag uit Baiona, Frankrijk van Han en Peter - WaarBenJij.nu dag 19 en 20 - Reisverslag uit Baiona, Frankrijk van Han en Peter - WaarBenJij.nu

dag 19 en 20

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Han en Peter

18 Juli 2015 | Frankrijk, Baiona

Gisteren in vieux bouceau aan de kust. Stel je voor een camping a la die in egmond en schoorl, met blije strandkids en zeurende babies, de lucht van spaanse en franse keukens, don felipe zelf eindelijk in de keuken en monsieur gerad aan de eendenpootjes. En dan iets meer wind, even later de eerste druppels. Maar t valt mee. Pedro gaat zijn tentje in, han maakt nog een rondje en ziet sneller en sneller de bliksem op de kust afkomen. Er vallen merr druppels, pedro slaapt al. Dan begint t te plensen, de eerste druppels valldn op de neus van pedro. En wie is de reddende engel? Jawel, helemaal uit almelo reisde een plaric hoes van 20 vierkante meter mee inde tas van han. Manmoedig werd het over de twee tdntjes uitgespreid en bleven beiden super droog. Hulde aan han. De weersflitsen schoten alle kanten op. Pedro zette zijn klm ooglapjes voor en sliep verder. Vandaag zaterdag een verandering van veel. Eerst war regen, ongekend. Toch op de fiets. Han heeft dan een plastic jasje doet dat keurig aan en blijft drog. Pedro heeft ook een jasje maar laat zich zeiknat regenen, om de goden op een dwaalspoor te brengen. En zie na de tweede cafe au lait hield de regen op. Naar byonne. Een prachtige stad, met echt al baskische kwaliteiten. Typische bayonse huizen, een kerk waar han de tampons in werking stelt en dus ontvangen we weer een stempel. In de midag besluiten we een pelgrimshuis te bellen. Ja plaats, 4 op 1 kamer. Dus weer eens een matras. Prachtig typisch huis met gastvrije heer en mevrouw. Gregory en catharina. Hulde.
Het besluit is gevallen. Op onze eigenwijze laten we de tocht naar saint jean pied de port vallen. Als we matereel of materiaal of menselijk falen tegenkomen naar 1600 meter is er geen alternatief. Dus doen we het anders. Verder langs de kust en dan afslaan naar pamplona. Dit via san sebastian. Hoe? Dat gaan we meemaken.

• 19 Juli 2015 - 11:35

Cornelis:

Au revoir France y bienvenidos en España

Gegoogelt Biaritz Santiago , 722 km. en welover Paplona, Vitoria en dan Burgos en bij Burgos maar verder vragen want aar is het grote verzamelpunt waar al die pelgrimsjongens en natuurlijk ook de meiden de laatste loodjes beginnen .

Ja pelgrimsjongens er zijn er met een Lourdeslook en er zijn er die goedkoop Carrefour wijntje het verkeerde pad zijn opgegaan. Heb je ook die typen dat al jaren deze weg bewandelen een soort gladiolen 4daagse typen , je haalt ze nooit in .
    Jullie weg is bekent , we zijn er op die dag , je zou bijna ezeggen de D.DAY , ik hoop dat ik een geel shirtje tour de france shirtje kan overhandigen en de bekende kus voor de winnaars die zullen in dit geval wel door de vrouwen die staan te trappelen om dit door te voeren en wel mijn zus Annemarie en schoonzus Josje , welverdiend
    Jongens door trappen vanaf woensdag gaan de temperaturen ook in binnenland naar beneden en de bergen omhoog maar pas op voor stoeprandjes en dan Santiago HERE WE COME, gr Cor

• 19 Juli 2015 - 14:26

Olaf:

Regen, donder en bliksem, een schier onneembare bergpas voor jullie en minder aantrekkelijk weer op komst, nu gaat het er om spannen jongens! Tot nu toe hebben jullie je vindingrijk getoond dus ook deze periode gaan jullie fluitend doorkomen, verwacht ik. De aankomst in Spanje is sowieso een psychologische oppepper zou ik zo denken! Op naar nieuwe avonturen. Olé!