verjaardag 13 juli - Reisverslag uit Listrac-Médoc, Frankrijk van Han en Peter - WaarBenJij.nu verjaardag 13 juli - Reisverslag uit Listrac-Médoc, Frankrijk van Han en Peter - WaarBenJij.nu

verjaardag 13 juli

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Han en Peter

14 Juli 2015 | Frankrijk, Listrac-Médoc

Het is 7 uur na een eneverende dag. Laat ik beginnen iedereen te danken voor alle gelukwensen, uitnodigingen, herinneringen en vooruitzichten voor de komende jaren. Ja mijn verjaardag was een groot feest. Vanaf het eerste belletje van de vz die zeker bang was dat weeen rustdag zouden nemen tot aan het vuurwerk dat om 23.00 losbarstte hier achter het hotel, waarvoor ik natuurlijk mijn medepelgrim verantwoordelijk hou. Ter zake, wij verlieten peujard met proviand: drie stokbroden gevuld met ham en belegd met kaas. Heerlijk! De weg leidde naar bourg aan de gironne, een uiTzichT op de vroege morgen over de wijdse rivier. Met de noodzakelijke "cafe au lait vervolgden wij de weg naar blaye waar een ferry boat ons naar de overkant zou gaan brengen. een cruize tocht over het wate=, maar niet nadat wij hadden geconstateerd dat de fietsenwinkel op maandag in frankrijk gesloten is en dus de fzmeuse rechtertrapper van han zijn fiets alsnog in de du k take gezet moest worden. Pedro erop uit om de laatste kaart van de gironde te bemachtigen in de citadel, han in worstelin met ducktape. Mazr zoals vaak, alle# kwam rsg. De overtochT was majestueus, zoiets als dat je naar de wadden met de boot gaat. Aan de overkant troffen we een location de velo aan, de madame was bereidwillig na te gaan of han een nieuwe trapper zou kunnen verkrijgen, maar dat vergde toch enig uitstel. Allez, dus door naar een lunchplek. En de keuze viel op hotel le relais de listrac in xe medoc. Een hotel, met restaurant, heel veel wijn en een chefkok die met recht behoort tot het college culinaire de france. De lunch wax aangenaam, de siesta noodzakelijk en het diner luisterrijk. De coquille van saint jacques moest er zijn, dank voor de schelpen. En de filet de saint pierre was geen toeval, en zoals u weet op de huid gebakken. De wijnen die alleen aan mij voorbehouden zijn, heb ik niet laten staan, een aangenzme moulis paste prachtig in het geheel. Dat han nog slagroom op zijn bosfruitjes ijs wilde hebben was begrijpelijk nadat mijn coup versierd was met een heus brandend sterretje. De 65e verjaardag werd inderdaad afgesloten met vuurwerk. Was de burgemeester van listrzc iin de war, want 14 juli was nog niet aangebroken? Of had han inder daad een eentweetje gemaakt met de vuurwerkontsteker? We zullen het nooit wdten. Het geheim van de 65 laat zich niet ontsluiten.

• 14 Juli 2015 - 09:15

Marcel:

De grens komt in zicht! Lekker door de koele bossen.

• 14 Juli 2015 - 21:55

Maud:

Ja hoor naakt zwemmen.
    Ik dacht dat dit een pelgrims tocht moest zijn devoot en netjes
    maar naaktzwemmen dat had ik niet van jullie gedacht.
    Ja ja
    zwembroek vergeten!!!!!!!
    Maar goed jullie krijgen het warm en zwaar hoge temp en bergen hoge bergen.
    Hou vol en Han onderweg een fietstrapper kopen en misschien een zwembroek .