dag 9 2015 en 10 - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van Han en Peter - WaarBenJij.nu dag 9 2015 en 10 - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van Han en Peter - WaarBenJij.nu

dag 9 2015 en 10

Door: han

Blijf op de hoogte en volg Han en Peter

06 Juli 2015 | Frankrijk, La Châtre

Net Cor aan de telefoon hij miste dag 9 .Ja we wilde even testen of we wel gelezen werden.Beter gezegd gister avond vergeten op te slaan.Peter had een fles Beaujolais gekocht en begon een enquête over Onze camino .In de catine van de camping la roche St amand .Vandaag 70km.Een frisse start vertrek 7.15 de tocht zwaar wat lood loodzwaar .Maar uit ein delijk een restaurant met plate de jour een topper op terras Maar bloedje heet ,na afloop stoelen in de tuin in pitten onder de boom.
Wat te doen ophouden kon daar niet en 10 km van de stad .We kozen voor af en toe schuilen in het bos. Niet voorde regen natuurlijk.Eerder we vreesden zonnesteek op te lopen .Eenmaal in stad St Amand bord met welkom caminos,het was zondag en totaal verlaten voor een grote stad Han begon gek te doen had het flesje water over ze kop gegoten peter vreesde zonnesteek han gebruikte de fles als microfoon en sprak de bevolking toe ha d een betere ontvangst verwacht enz enz.Peter zat als een sompie en schaamde zich of?
Naar de recugo dan maar ,niemand te bekennen een onguur cafeetje gevraagd, is al 2jaar geslote n meneer.MERDE.Ik keek nar buite en zag Pedro met gebogen hoofd op een bankje zitten.Ik riep TAPJE ? ,dat werkt bij hem .Dan naar de camping met de serieuze vraag .Wat vinden we der van van de hele mik mak .Nou om kort te gaan de fles was leeg ,peter bij de enkels de tent in gesleept Nee hoor grapje.Han heeft peter de twenze spreuk LOAT GOAN uitgebreid aanbevolen ,hij mij ook wat maar weet niet wat..
Ik maak hem nu wakker en vraag hem dag 10 te verslaan en frisen vrolijk legde hij zijn vingertjes op de toetsen. Eindelijk nu wt koeler, na wer een snikhete dag. Van st.amand via prachtige kleine wegen met uitzichten op graan, bossen, kleine dorpjes die allemaal kerkjes hebben uit de 11e en 12e eeuw _ wAr halen ze die vandaan_ en eindelijk voor han geen witte streep waarop hij moet fietsen, om niet geraakt te worden door voorbijsnellende vrachtwagens. Dus ja kleine paden, waarop we 5 schapen tegenkwamen die 1 kilomet voor ons uit renden, bang dat we ze op de bbq zouden leggen. Toen eenmaal de koperen ploert om 11 zich echt aankondigde en we al een kilomet of 60 hadden gereden, werd de plat du jour weer aangeboden in de stad wazr we nu zitten, la chartre. Zie kaart. Niet onvermeld mag blijven dat we ander wer verwachten op woensdag, dus gewoon naar 25.
Wat betreft de geestelijke overwegingen tijdens zo,n tocht moet ik vaststellen dat de culinaire kwaliteiten bijdragen aan de goede geest, de marketi g van de camino nog veel te wensen overlazt en het aantal EcHTE pelgrims met ztok en bedelnap nog steeds onder de 10 ligt. Bestaat die camino eigenlijk wel? Niettemin morgen weer om 6 uur uit de veren en nu eerste een rose van het domain hier om de hoek. Proost?

• 06 Juli 2015 - 22:33

Annemarie:

wanneer jullie een dag niet schrijven wordt iedereen
    onrustig,daaruit blijkt de waardering van jullie verslag en dat het jullie goed gaat,ook belangrijk.
    Het zijn wel tropendagen als het maar te doen is op de fiets.
    Het schijnt bij de camino te horen,afzien.
    Veel drinken,water,water en nog eens water.
    Pas goed op jullie zelf.Liefs Annemarie.

• 06 Juli 2015 - 22:42

Josje:

Proost jongens, nu moet ik toch even een veertje in jullie platte hete billen steken. De zonneploert speelt jullie parten, schuilen voor de zon in het bos, dat klinkt alsof het echt heet is.Maar deze boys houden vol!! Verstandige besluiten tonen aan dat de brains nog niet gesmolten zijn en op volle toeren draaien. Houden zo, geniet van een tukje onder de bomen als het nodig is en neem een tapje als de tongen droog staan. Hier is inderdaad de wind al iets frisser, alhoewel de wijzertjes nog steeds de 25graden aangeven. Voor nu: LOAT gaon zoals ze in Twente zeggen en bonne nuit et à demain op z'n frans.Veel kussenxxxx

• 07 Juli 2015 - 09:45

De Voorzitster:

Ik denk dan, tsja, die echte pelgrims zitten niet in de trein... :), dus hoe representatief is het beeld vanuit de trein/ vanaf de fiets, op de wandelpaden waar de echte die-hards zich bevinden?

Maar jullie doen het super mannen, de voorzitster neemt haar spreekwoordelijke - want slecht voor het kapsel - petje voor jullie af. Driewerf hulde!

PS: Benieuwd naar de eerste emoe die jullie tegen gaan komen!

• 07 Juli 2015 - 12:45

Olaf:

Gezien vanuit Dokkum hebben jullie er nu 975km opzitten, nog maar 1221km te gaan! Gezien de gemiddelde afstand die jullie per dag afleggen (ondanks de hitte) halen jullie het met twee vingers in de neus (de treinreizen nog niet eens meegewogen)

ps: We willen meer foto's zien!

• 07 Juli 2015 - 14:08

De Voorzitster:

@olaf, your wish is the voorzitters command :): fotoos zijn toegevoegd

• 07 Juli 2015 - 15:52

Maud.:

Als ik Ofaf mag geloven zouden jullie wel eens op de helft kunnen zijn vandaag.
    Grote klasse mannen
    Vooruit denken, hebben jullie dozen of plastic hoezen voor de fietsen voor de vlucht terug het is namelijk verplicht. Hou vol jullie zijn sterk.

• 07 Juli 2015 - 22:02

Marcel:

Ga door ga door!! En meer fotos graag!

• 09 Juli 2015 - 13:07

Maud-zuurbier:

Hebben jullie rustdagen ????