dag1 - Reisverslag uit Hoei, België van Han en Peter - WaarBenJij.nu dag1 - Reisverslag uit Hoei, België van Han en Peter - WaarBenJij.nu

dag1

Door: han

Blijf op de hoogte en volg Han en Peter

27 Juni 2015 | België, Hoei

We komen net terug van het gezellige terras in HUY en lezen met plezier het verslag van de VZ.Onder het licht van een fles champagne met een kap der op in onze hotelkamer.Nee niet op de camping,nog niet,want we vinden dat we een geweldige prestatie neergezet hebben en daarom een bed verdienen.
Ten 1e peter chauffeerde prima ondanks de VZ die regelmetig zonodig moest vertellen dat we er nog niet waren en we maar spelletjes moesten doen .
Ten 2e han zonodig de clown moest uithangen terwijl de2 voorin de auto maar zaten te ginnegappen.
Ten 3e hebben deze mannen 80 km gefietst .! En wat voor km.
Dwars door Luik ,lelijke stad ,enorme slechte paden,giga gaten in een al slechte weg,wegen die ineens doodliepen en we kunnen wel zeggen zware industrie van Luik tot aan HUY. Vanaf hier schijnt het landschap mooi te worden.
Is er dan niks leuks te melden.Jawel,lees het verslag van de VZ maar.
En er kwam een heel klein envelopje tevoorschijn van Annemarie met een inhoud die tussen ons moet blijven.En natuurlijk hapje eten op het terras midden in Huy waar men zich opmaakt voor de Tour de France als finish plaats. Aan het tafeltje naast ons zit een madame ons te bekijken en hoort dst we uit nederland komen, en knoopt een gesprek aan.Ze verstaat slecht nederlands en ik frans.Toen ze naar mijn leeftijd vroeg en ik 55 antwoorde richte ze haar pijlen op pedro. Veel lol maar ze kreeg toch een onvoldoende van ons.Waarom trekken wij toch mensen aan?
Op de terugweg naar het hotel zien we plots een schelp van brons in het trottoir. Alles draait om de camino.
Morgen Frankrijk halen.
Het weer ,lekker wnarm

• 28 Juni 2015 - 00:30

Trouwe Fans J A:

Fantastisch:80 km!!!Morgen al in FRANKRIJK??? nee he, dit gaat te snel.
    Morgen veel water drinken hoor, en volgens Cor ook een zouttabletje innemen.
    (bij grote hitte)
    Maar ok, we bemoeien ons er verder niet mee.
    Slaap zacht en morgen weer een goeie rit, veel fietsplezier. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 28 Juni 2015 - 10:03

Marion Van Wanrooij:

Zoo heben jullie flink doorgefietst! Toch zeker wel echte fietsbroeken onder je gewone broek anders wordt het afzien voor die fijne achterwerkjes die allen maar de zitting van een comfortabele bureaustoel gewend zijn! Maar allee op naar het avontuur, ben benieuwd naar het verdere verloop!

• 28 Juni 2015 - 13:00

Olaf:

Hoei! Jullie zitten al in Hoei! Misschien dat de Belgen jullie nog snel een lesje interpunctie kunnen geven, die schijnen nogal goed in taal te zijn. ;) Nee hoor, dat is flauw, het is een genot jullie belevenissen op deze manier te volgen. Wat een vliegende start! Zet hem op!