Vertrokken! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Han en Peter - WaarBenJij.nu Vertrokken! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Han en Peter - WaarBenJij.nu

Vertrokken!

Door: De voorzitster zelf

Blijf op de hoogte en volg Han en Peter

27 Juni 2015 | Nederland, Maastricht

Vandaag was de dag, de dag dat de tocht der tochten echt zou beginnen! Iedereen was dat geneuzel over die Camino plannen ,inmiddels ook gruwelijk zat, dus gas erop! Om geen enkel risico te nemen, besloot ik, als voorzitster (inderdaad nog steeds een ledenstop!) de heren naar hun startpunt te begeleiden.
Bovendien ook, om u allen in den landen er van te kunnen overtuigen dat de heren daadwerkelijk op de fiets vertrokken zijn… Maar ik loop op de feiten vooruit.

Vanochtend arriveerde ik, met mijn twee kinderen in Lunteren, waar de opwinding al voelbaar was! Ik kreeg nog een kop koffie, maar het was al gauw duidelijk: GAAN moesten we. Ik liet mijn dochter Wies in goede handen achter bij Josje, Annemarie en Robert. En zoonlief Pim, na een knalharde encounter met de schuifbui bij de familie Zuurbier, ging mee in de auto.

Het afscheid was emotioneel, intens, en na de laatste kussen, fotorapportages scheurde het gele pandaatje, bepakt en bezakt met twee fietsen richting het zuiden des lands. Het begin was goed, we reden meteen in een wegversperring waardoor de heen weg een half uur langer duurde, als dat maar geen voorbode is voor de rest van reis…

De reis naar Maastricht was een aangename, waarin Han en Pim zich uitstekend amuseerden op de achterbank. Han’s afgeritste broekspijpen bleken ongekende mogelijkheden te hebben, tot groet hilariteit van alle inzittenden.

Na twee uur en een beetje arriveerden we KLOKslag om 1200 in Maastricht, zoals gepland. De fietsen werden van de auto gehesen, de bandenspanning nog eenmaal gecheckt en de tassen werden gevuld met uierzalf, vloeibaar wasmiddel en overige noodzakelijkheden.

Nog snel (!, Han kreeg niet eens de kans om zijn colaatje op te drinken) een kopje koffie op het Vrijthof en het was tijd om te gaan. Een laatste handdruk (de pelgrims aan elkaar), een hartelijke zoen (voor mij), en een aai over de bol (Pim), en daar gingen ze.

Nu is de toch der tochten ECHT begonnen!
Succes mannen!

PS tip: Als je je email adres invult in de linkerkolom krijg je updates automatisch in je mailbox.

• 27 Juni 2015 - 21:57

Marion En Ronald Van Wanrooij: