dag 30 - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Han en Peter - WaarBenJij.nu dag 30 - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Han en Peter - WaarBenJij.nu

dag 30

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Han en Peter

29 Juli 2015 | Spanje, Sahagún

De trip van carrion ce los condes naar sahagun is maar 40 kilomdter, gemakkelijk dagje dus. De weg is vlak weer dwars door de grote spaanse vlakte, in de ochtend fris, en wanneer de zon aan kracht wint, loopt het snel naar de 30 graden.in een klein dorp zoeken we naar een bar voor de eerste cafe con leche. Han gaat links de kerk om, ik re hts en voor we het weten zijn we verdwaald in kleine straatjes, waar niemand is. Geen bar, geen cafe, geen han, dus even bellen. Gelukkig het contact werkt. En treffen de twee rijders elkaar. Dan maar door naar calzadila waar de herbergier ons al verwacht.
Sahagun is het einddoel vandaag. Grote herberg verstopt in een voormalige 12e eeuwse kerk. Stapelbedden en steeds meer pelgrims die zich melden. In de avond vult zich de cenrale keuken met chinezen, koreanen, italianen, duitsers en anderen. De lucht van aziatische en italiaans eten trekt door de slaapzaal heen. Uiteindelijk wint de knoflook. Duitse moe der zit naast haar dochter. Moeder wil graag met dochter verder, maar dochter heeft de vrijheid geproefd. De volgende dag loopt moder haar 15 kilometer alleen, dochter kiest haar eigen pad.
De stilte valt ovr de pelgrims als de pannen zijn gespoeld.

Han en Peter

De tocht der tochten komt eraan! Op 27 juni vertrekken Peter en Han op het fietsje van Maastricht (vrijthof, 12.00 precies), naar Santiago de Compestella. Fietstassen zijn gepast, er is getraind, dus nu...gas erop! Volg hier al hun avonturen!

Actief sinds 01 Juni 2015