dag 24 en 25 - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Han en Peter - WaarBenJij.nu dag 24 en 25 - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Han en Peter - WaarBenJij.nu

dag 24 en 25

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Han en Peter

22 Juli 2015 | Spanje, Logroño

Een tocht van pamplona naar estella is anders dan een parcours in frankrijk.De kunst is om de stad uit te komen en de juiste n1110 te vinden. Nou dat lukte dus aanvankelijk niet. Ja we zagen de wandel pelgrims het veld intrekken, maar een fiets waag je daar niet aan. Dus asfaltweg, dan een burger vragen om advies. Andere kant op. Ha, daar kruizen we het santiago pad weer. Dus een poging om over zo,n keienpad te fietsen. Nee lukt niet. Dus drie lokale dames aangeklampt die ons ongeveer terugwijzen op de stad. En dan ja dan zitten we op de n1110. Langs de snelweg richting logrono. Lznge hellingen, pedro terug naar klein verzet, han heeft met ondersteuning alle tijd van het uitzicht te genieten. Dan een lokale fietser dieons wijst op een barretje uit vroeger tijd. Juist een cafe con leiche. Alvorens de el pedron te beklimmen. Op naar 1030 meter. Hoger en hoger , zweet gutst alle kanten op. De cafe con leiche is alweer uitgespoeld. Dan een daling met hoge snelheid, een dorpje om bij te komen en een stadje om echt uit te rusten op een pleintje waar de stiertjes eerder bin elkaar gedreven waren vanwege het heiligenfeest. Op naar estella, eindpunt van de route. Opnieuw lange hellingen en uiteindelijk bin de stad een herberg. Ja er is plaats. Pedro stort zich na een douche op bed. Han vermaakt de directie met slopen en lakens. Dus ipv 4 sloopjes gewoon 2 en 2 lakens. Het lukt. We komen wat later in de festiviteiten van de middeleeuwen in estella. Dus verkleedpartijen, paarden, zwaarden etc. Wij laten ons in de avond verleiden tot pella, dat wordt aangeboden in een restaurantje waar alleen 14 jarige meisjes giegelden en hun drie woorden engels wilden oefenen. De hemel trok intussen dicht en regen en onweer zorgden voor een vroeg einde van de middeleeuwen.

Dag 25
vroeg op. Ontbijt van de herberg, uitgebreid en beter dan de dagelijkse criossants. Fiets op en richting logrono. Dus over 49 kilometer hellingen op en af. Prachtige vergezichten van het land vannavarra. Kloosters, winngaarden, graanvlaktes, een prachtige combinatie. De beklimming bij torres was weer indrukwekkend. Han heeft zo met twee vingers in de neus de dagelijksebergprijs, wat recht geeft op de bolletjestrui. Al vroeg om 11.00 komen we bij viana, rijden inder de stadspoort door en komen in groot feest van de beschermheilige maria magdalena. Ja de kenner weet dat er geruchten zijn over de relatie tussen jezus en naria magdalena, maar dat verhindert niet dat het 5 dagen feest is. Dus kinderen die door mannetjes met guardia civil uitdossing achterna worden gezeten. Dezelfde kids allemaal netjes in witte kostuumpjes met rode zakdoek of sjerp. Dan de gratis wijn die geschonken wordt. De vatenmoeten leeg voor de volgende oogst. En de mis om 12.00 uur deels wordt bihgewoond door pedro. Ervaringen uit een langer verleden. Na de mis tihd om de stiertjes door het dorp te laten rennen. Ieder doer alsof hun leven ervan afhangt. Maar die dieren hebben het gewwon na zo,n renpartijtje warm en willen naar huis. Maar gelukkig is er toch nog een stier die de tuin inrent van de koster vande kerk. Wij nemen afscheid van t stadje dn peddelen naar de herberg on logrono. Grote stad, hoofdstad van rioja, dus alle reden om dat te proeven. Naast de pinchos die van wisselende kwaliteit was. De veste komen echt uit san sebastiaan. Morgen naar santo dominco. Nee niet de caraiben, maar gewoon 50 km van logrkno vandaan.

• 23 Juli 2015 - 08:48

Annamarie:

Lieve stoere mannen,jullie moeten er wat voor doen,maar
    dan krijg je ook wat.
    Feestje,wijntje(zo,n heerlijke rioja)mooie uitzichten enz.
    Besef wel dat jullie bofkonten zijn om dit te kunnen
    doen en mee te maken.
    Wij als achterblijvers doen er ook zo veel mogelijk aan
    om het ons aangenaam te maken maar is natuurlijk
    niet te vergelijken.Zoals een heerlijk etentje bij Ab en Karin gisteravond,hartelijke groeten van ze Han.
    Ik volg jullie in jullie reis en geniet mee van afstand.
    Liefs en kussen.

• 23 Juli 2015 - 14:54

Marcel:

Complimenten voor de leesbaarheid!

• 23 Juli 2015 - 22:35

Maud.:

Lieve Zwagers gaat het nog een beetje?
    Ik denk dat jullie 3/4 er op hebben zitten.
    Kijken jullie er al naar uit om jullie meisjes
    weer te zien en te omhelzen?
    Nog even volhouden!!!!

• 24 Juli 2015 - 20:29

George En Greet:

We genieten van jullie berichtjes. Al valt ons op dat het vrouwelijk schoon wel veel aandacht krijgt. Misschien wel nodig anders houden jullie het niet vol!!! Wel trots op jullie hoor. De laatste etappe is begonnen. Misschien wel de meest mooie en interessantste . Lekker genieten allebei. Maar dat is in het gezelschap van Pedro niet moeilijk. We blijven jullie volgen tot het eind. Straks samen met de dames etc. Groetjes en sterkte!

• 25 Juli 2015 - 13:05

Milo:

Hallo opa!
    Zijn jullie al zo ver?
    Dan hebben jullie flink doorgefietst!
    Groetjes Milo!!!!!

• 25 Juli 2015 - 16:06

Han En Peter :

Lieve Milo wat leuk van jou een reactie.Ja opi is heel ver gefiets.Kijk maar op internet ,wel 2000km Ga je dat later misschien ook doen?Het is echt heel mooi maar ook zwaar hoor.Samen met Mayra ?Ik zou graag ook iets lezen van mijn Prinses geef haar in iedergeval een dikke zoen en ook pa en ma.Ik schrijf niet zoveel meer want wifi valt steeds weg Opi is niet zo handig .Jij wel he. Schrijf je weer eens?