dag 14 - Reisverslag uit Civray, Frankrijk van Han en Peter - WaarBenJij.nu dag 14 - Reisverslag uit Civray, Frankrijk van Han en Peter - WaarBenJij.nu

dag 14

Door: han

Blijf op de hoogte en volg Han en Peter

12 Juli 2015 | Frankrijk, Civray

Ha hier eindelijk wifi vanuit het Chateaux later dag 15 .Alles weer mooi enz. Maar hier de hoogtepunten .Ik zie ee n kudde schapen met herder en hond,kijk eens peter die uiteraard een eind voorop rijdt.Hij roeptkijk maar uit ze komen achterje aan.Ik kijk om en zie en hoor de hele kudde in draf op me af komen een demarage en een spri t redden me even .De herder berijdt een mountainbike en slaat vlak achter mij links af een weiland in.Toch wel angstig.
De lunch genieten we in Chateau sur nogwat er is markt en we zitten lange tijd heerlijk mensen te bekijken vooral een club engelse dames is grappig te aanschouwen .1 zit te kleuren en de andere vertellen hun sores ?Oh my dear!
We doen onze siesta onder een arbre.Het wordt warm en besluiten snel het volgende dorp te bereiken als overnachting plaats .Uitgeput vragen we de weg aan een passant.Hij wil ons de weg naar de camping wijzen. We vertellen van de camino,O,maar hier is in de abdij plaats voor pelgrims,bingo!In de in gang van abdij worden we hart. ontvangen ,een stempel en kunnen slapen in een gebouw met stapelbedden Kost 3euro pp maar omdat we met ze 2e zijn 3euro logisch toch?des avonds een gratis consert en rond leiding die we zelf maar doen.Inhet gebouw is 1 ander persoon een hij of een zij weten we nog steeds niet.Grote keuken ,douche toilet. Wat een bijzondere locatie. Een restaurant is naast het gebouw waar we een heel menu moeten nemen,doen we niet ,alleen een drankje kan niet,boos gaan we het dorp in Bij een cafe staat Cornelius acbter de bar voor de bar figuren uit van Gogh schilderrijen.Wat lachen hier!,,,,,
Het is een soort s haap met de 5 poten het is ge ruikt bij tv. Tijd voor concerten ,slapen maar

• 13 Juli 2015 - 07:52

Irma:

Hey broer, gefeliciteerd!!!! Maak een ronde dansje op je fiets, probeer al rijdende een taartje erbij te eten, spoel het weg met een bidon gevuld met wijn. Om vervolgens jullie fietsen in een Franse greppel te gooien, en deze dag af te sluiten met een overheerlijke Bourgondische maaltijd met nog meer wijn.
    Dikke kus je zus, en een vette hug van Chris.

• 13 Juli 2015 - 11:00

Marcel:

Peter, van harte gefeliciteerd! Jullie hebben wel een rustdagje verdiend dacht ik zo. Dan kan het mooi gevierd worden. Fijne dag beiden en succes met het vervolg van de trip!!

• 13 Juli 2015 - 13:18

Annemarie:

Lieve Peter,hartelijk gefeliciteerd
    met je verjaardag en neem vanavond
    een glas of een hele fles uit de streek
    waar jullie op dat moment ook moge zijn.
    Ik proost hier op jou en ook op Han
    Han,ik weet dat je geen alcohol nuttigt
    maar het verhaal komt hier en daar wat
    warrig over.Hoe komt dat?
    Na zo,n heerlijke zondag nu er weer tegen
    aan,jongens.
    Heel veel kussen en geniet!Annemarie.

• 13 Juli 2015 - 16:59

Olaf:

Wow mooie locatie en leuke verhalen! Een abdij, dat zijn de echte Camino-verhalen! Langzaam dringen jullie door in de echte pelgrimscontreien. Oh enne, feli Peter!