dag 6 2juli 2015 - Reisverslag uit Châlons-en-Champagne, Frankrijk van Han en Peter - WaarBenJij.nu dag 6 2juli 2015 - Reisverslag uit Châlons-en-Champagne, Frankrijk van Han en Peter - WaarBenJij.nu

dag 6 2juli 2015

Door: han

Blijf op de hoogte en volg Han en Peter

02 Juli 2015 | Frankrijk, Châlons-en-Champagne

1e onze Mayra is vandaag 10 jaar geworden.hiepperdepiep hoera!
Ab en Karin welkom op de side ,dekaars ,ja altijd goed .We hebben in de kathedraal van REIMS 2 lange kaarsen aangestoken voor ons en jullie allen
bij de maria kapel dachten we het bleek de heilige Theresa te zijn.Verder leuke reacties van jullie dank daarvoor.
Vanmorgen om 6 uur op 7 uur op de fiets om de hitte te ontwijken en het was lekker fris .De weg was wel erg druk met racend verkeer. Waar mogelijk door kleine dorpjes ,in 1 ervan broodje doen ,prachtige fleurige manden en de hurktoiletten.Uiteindelijk 70 km gefietst en zijn in Chalon sur Marne.In dekerk hartelijk ontvangen door mama die een koud kopje (wij) water inschonk en geloof het of niet een slaapkamer in een Auberge Jeunesse regelde.Een jeugdherberg dus 69 en 65 en toch zo jeugdig.Even een middag dutje op heerlijk terras ,in de avond boodschappen doen voor morge n hapje en nu naar bed .Om 6 uur op.Slapen hiet bijna naakt en heeeeel lekker.

  • 02 Juli 2015 - 23:36

    Cornelis:

    die z.g jeugdherbergen kan je volgens mij van te voren reserveren als je weet waar ze zijn en of jullie

    die etappe tot de AUBERGGE JEUNESSE EEN HHAALBARE KAART ZAL ZIJN.

    DENK DAT DEZE FIETSTOCT ONDER ET MONNIKEN WERK VALT maar dit wordt tedn alle tijden

    beloond zo GOD WIL

    DAT IK EN SUSA MEE LEVEN IS DUIDELIJK EN NA PA, IK , FRANS EN Irma IS ER TOCH EEN

    DUIDELIJK HANG NAAR SPANJE TE MERKEN





  • 03 Juli 2015 - 06:53

    V:

    65? U loopt daaaaagen op de feiten vooruit, meneer Miltenburg!

  • 03 Juli 2015 - 16:54

    Annemarie:

    Hebben jullie een glaasje wijwater gedronken?
    Dat zijn jullie nu rein van binnen en hoe zit het
    aan de buitenkant?
    Ja,ja jong van hart en geest,zo komen jullie
    daar wel binnen.
    Ik ben trots op jullie,het gaat goed zo te lezen.Kus Annemarie.

  • 03 Juli 2015 - 17:52

    Paul En Merel :

    Lekker bezig mannen, recht zo die gaat, dan komt Spanje vanzelf dichterbij!
    Mocht Merel jullie zien tussen Istanbul en Amsterdam dan wel even terug zwaaien

  • 03 Juli 2015 - 21:50

    Simon:

    Vanaf de eerste dag volg ik jullie escapade op de voet en meer dan dat, verbeeld me dat ik met jullie meefiets, als guide, als coach, als mecanicien, mentale bijstand, hand- en spandiensten leverend waar nodig,- meestal achter de tros, volgend, terwijl jullie -om met Mart Smeets te spreken- stompend, het snot van de neus en het zout uit de ogen wrijvend tientallen kilometers per dag afleggen. Mij kost het geen moeite, jullie lijkt niets te veel: geen colline, geen zinderende hitte, terwijl, zo neem ik aan, jullie bij aankomst in de etappeplaats niet worden omringd door een haag van landgenoten!
    Wat drijft hen voort, zo vraag ik mij af: een ultiem verlangen het einddoel te bereiken, San Jago, de kathedraal, het plein van het GOUDEN WERK daar voor, waar zij in de armen worden gesloten door hun geliefden, waar beide ongetwijfeld gekroond worden met lauwerkransen van laurier...
    Hulde en respect!
    Ik vrees dat ik na Epernay te ver achter ben geraakt: het voorlopige einddoel van de eerste sectie in Frankrijk is toch Tours! Ik bevind me op de RD 951. We zien wel, waar en wanneer we elkaar treffen. Geschikte trefpunten zijn er trouwens in overvloed: pleintjes beschaduwd door platanen voor kerk, bistro en Mairie. Au revoir!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han en Peter

De tocht der tochten komt eraan! Op 27 juni vertrekken Peter en Han op het fietsje van Maastricht (vrijthof, 12.00 precies), naar Santiago de Compestella. Fietstassen zijn gepast, er is getraind, dus nu...gas erop! Volg hier al hun avonturen!

Actief sinds 01 Juni 2015
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 17363

Voorgaande reizen:

27 Juni 2015 - 12 Augustus 2015

Santiago de Compostella

Landen bezocht: