dag36 - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Han en Peter - WaarBenJij.nu dag36 - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Han en Peter - WaarBenJij.nu

dag36

Door: han

Blijf op de hoogte en volg Han en Peter

03 Augustus 2015 | Spanje, Tríacastela

Elluf....11graden is bij vertrek uit dit heerlijke oord.Zo koud dat de lange zwarte vroeger wit,onderbroek aan gaat Nu heet dat Thermo.Na de wwarming-up cafe con laitche bij een ned dame die hier de toko runt.Dit is de koningin ne etappe.Onderweg komen we een fransman tegen met zijn mooie ezel. En wat loopt daarnu de berg op ? Een man trekt een soort kar met bagage als een paard met groentekar als we passeren gaat zijn ipad af met mams denk ik rare situatie.We klimmen verder tot een hoogte van 1350 mtr. PRACHTIG MAAR ZWAAR IK VOEL ME ALS EEN RENNER IN DE TOUR. KAN IK DAT VOLHOUDEN..? Op de top lunchen we ,de wind waait zo hard dat de parasols omwaaien gevaarlijk.De chaos is compleet als er een groep van honderden studenten aan komt zetten.We smeren um.NOG HOGER PEDRO ZEGT GELUKKIG IS HIJ OPEN.......WAT???? DE PAS EEN BERGPAS!!
We nemen hem in stijl dappere strijders.De beloning een giga afdaling zoals Tour renners doen.Uiteindelijk een hotelkamer die ons opvangt en vallen in slaap moe maar voldaan.Hapje drankje .Peter maakt contact met een stel zijn engels is als een real gentleman. Een uitermate interessante discussie
volgt Zij is in chili geboren woont in Kortrijk, gescheiden, 3 kids, een familie in chile die alles kwijtraakte, incl. Prachtige rioja bodega. Een vrouw die met haar net gehaalde master graad weer wil opstaan om haar weg te vinden.Hij engelsman in Zimbabwe gewerkt .Ze lopen de camino maar geen lovers zegt zij stellig.Teveel om allemaal te vermelden.Nog even een wwandelingetje Op een terras zit een echtpaar die we vorige dag gezien hebben Ze hebben aan hun fiets een kinder aanhanger voor 2 kinderen 1 baby en ik schat 1 jaar oud.Verbaasd vragen we of ze de zelfde route als wij hebben genomen.Jawel het was wel zwaar zegt de man.Ongelooflijk een bergpas 7% stijgen en dalen.Is dit verantwoord. ?

• 04 Augustus 2015 - 22:24

Marcel:

Maastricht - santiago in 37 dagen! Ik denk niet dat het ooit sneller is gefietst. Hulde! Nu opmaken voor LE GRAND DEFILÉ! Fijne laatste fietsdag mannen. En dan lekker genieten van een verdiend weekje vrij!

• 05 Augustus 2015 - 14:35

Simon:

Oh dapperen!

Horen jullie het al vanachter de laatste bergkam: het galmende klokgebeier, schellende bellen en juichkreten van pas aangekomen pelgrims op het plein van het Gouden Werk. Daar, voor jullie ligt de stad, de kathedraal. Stap straks - na reiging van minstens de voeten in de fontijn- naar binnen in het Portaal van de Verheerlijking en zie hoe 8 paar sterke armen van daartoe uitverkorenen de botafumeiro doen zwaaien van links naar rechts, steeds hoger en hoger, alles en iedereen bedwelmend met de zoete geur van wierook. Vergeet niet voordien de schelp te kussen op[ het plein voor de voor de ingang. Ongetwijfeld willen jullie op z'n minst een glimp opvangen van de heilige Jago in de crypte. Maar wacht, want staan daar niet de meisjes. Val hen eerst in de armen, ... na alle verleidingen waaraan jullie onderweg op de camino waren blootgesteld.

• 06 Augustus 2015 - 00:32

Irma:

Lieve Han en Peter
    Wat heb ik genoten van jullie avonturen, en ik ben zo mega trots op jullie!!!! Voor straks het einddoel, en het weerzien van jullie vrouwen, plus Cor en Suza. Wat een feest zal dat worden met heerlijke Spaanse tortillas, tapas, chorizo, en smakelijke wijnen.
    Chris, George en ik vertrekken morgen ochtend naar Frankrijk, om daar in 1 week, alles te regelen voor een spoedig afscheid van Belmont-Bretenoux want Anne de moeder van Chris wilt terug naar Engeland.
    Dus wij moeten het huis in de verkoop doen, nee niet voor ons, want de opbrengst is hard nodig voor het verzorging huis in Engeland.
    Dus afspraak met hoofd verpleging, makelaar, instanties, notaris, banken, papieren en documenten door worstelen etc.
    Chris gaar uiteraard niet de hoofdprijs betalen voor het huis, dus au-revoir Bretenoux, het zal hem veel pijn doen, want hij was 18 toen zijn moeder er ging wonen. Het mag dus niet zo wezen dat hij zijn jeugd roots kan blijven volgen in mooi Belmont-Bretenoux.
    Wij komen 24 Augustus terug, via Sète, op 16 augustus, daarna een kasteel in de buurt van Parijs rond 22 augustus, om vervolgens op zaterdag 23 augustus in het stadion in Parijs de rugby wedstrijd te zien tussen Engeland en Frankrijk. Dus lieve broer en zwager, geniet van de inhuldiging, het weerzien en de bijzondere terug reis naar Nederland.
    Ik had absoluut op het vliegveld gestaan maar ik zit dan nog in France.
    Tot snel, dikke kus,van Irma,en vette hug van Chris.