dag 31 - Reisverslag uit León, Spanje van Han en Peter - WaarBenJij.nu dag 31 - Reisverslag uit León, Spanje van Han en Peter - WaarBenJij.nu

dag 31

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Han en Peter

29 Juli 2015 | Spanje, León

Er zijn twee camino,s vanuit sahagun naar mansila de los mulas. De een is wild en vlak en heet voor de pelgrim die wandelt. Voor de fietser gaat het op asfalt veilig en snel. Oh ja en ook voor de pelgrim die wandelt is het een feestje. Dankzij de prima verkoop van het camino concept is brussel, dus eu, bereid geweesr om langs dat pad om de 15 nmeter een boom te planten, want de pelgrim verdient schadus. Verder een bankje om de 50 meter, want de pelgrim moet kunnen uitrusten. En dan hebben we om de 5 kilometer eenklein recreatiegebiedje met tafels en verkoelende bomen, want de pelgrim moet ook wat eten en drinken. Het is dat de srv man nog niet langs komt om drank en voedsel uit te delen, maar ik vermoed dat de aanvraag hiervoor al in brussel ligt.
Han en ik mogen dit graag vanze commentaren voorzien en zien een oprukkend waltdisney over de camino trekken.
Leon is het einddoel. De kathedraal als magneet. De herberg is een studentenhuis in het centrum. 1 kamer 2 bedden, eigen badkamer en nu echt voor het eerst 2 nachten. Want na 31 dagen hebben we een rustdag ingevoerd. De stad biedt weer een keur aan lekkernijen, de hierop volgende siesta en dan spoedt pedro zich naar de kapper. Hij wil namelijk netjes in santiago aankomen. Krullen eraf, kop in de shampoo en na 10 minuten knippen 12 jaar jonger. Natuurlijk, zo goed als josje het doet, staat buiten kijf.
In alle rust schrijden we door de kathedraal, en zien dat mogelijk was om in 56 jaar een prachtig gotisch gebouw te bouwen. De glas in lood ramen zijn indrukwekkend. Een eu subsidie om je dichter bjj die ramen te brengen is nog niet ingediend.
Dat we frans schlooz vandaag niet konden treffen in burgo ranero is jammer, maar we wensen hem alle succs als herbergvader.

• 29 Juli 2015 - 10:44

Maud:

Heel verstandig even uitrusten en de was doen denk ik.
    Naar de kapper geweest ,toch niet kaal he.
    Moest jij ook niet naar de kapper Han?
    Over 2 weken zijn jullie weer in N.L.

• 29 Juli 2015 - 12:21

Guido Van Loes:

Hallo Han en Peter, Met veel plezier heb ik jullie verslagen gelezen.Veel herinneringen komen weer naarboven van mijn eigen tocht.Ik kon nog niet eerder reageren maar nu heb ik een eigen smartphone. Ik vind jullie knap en moedig en weet zeker dat jullie door zullen gaan tot het eindpunt.Laat je niet teveel afleiden door al die spaanse heerlijkheden en blijf genieten. MANNEN goede reis verder in het warme Spanje. tot ziens!

• 30 Juli 2015 - 08:33

Annemarie:

lieve stoere mannen,een paar dagen rust en genieten van
    Leon met zijn prachtige kathedraal dat
    doen jullie goed.Peter naar de barbiero,niet te rigoreus te werk
    gegaan hoop ik voor jou.Han zal zijn haar wel laten
    groeien tot op de schouders,hij heeft het niet zo op
    kappers.Kus,kus voor jullie.