dag 27 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Han en Peter - WaarBenJij.nu dag 27 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Han en Peter - WaarBenJij.nu

dag 27

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Han en Peter

25 Juli 2015 | Spanje, Burgos

Ooit een col genomen van 1150 meter? Neem de la pedraja. Nou godgeklaagd langs zo,n nationale route, 1 meter asfalt breed voor ons, 4 metervoor de vrachtwagens van 25 meter lang. Gevaarlijk? Ja! Goed gegaan? Ja gelukkig. Was er een alternatief? geitenpad voor de camino wandelaars, waar onze superbikes niet beter van werden. Dus doorgaan. Koel, warm, warmer, heet. Pauzes langs de baan, water, water. Ah eindelijk van die n120 af op weg naar san juan de ortega, weer op t caminopad. Complete ontspanning, lunch met morcilla, bloedworst. Aansterken. Even batterij vullen en korte siesta. Dan door naar burgos via kleine weggetjes, langs de spoorlijk naar madrid, alle richtingen kunnen we op, maar waar ligt de weg naar burgos? Stel je de vraag aan lokalen dan krijg de twaalf antwoorden. Logisch. Niemand fietst hier. Dan ja langs dezelfde n120 naar burgos. Stad in na 70 kilometers. Gewoon naar de kathedraal, en dan die trappen. Ja de refugio, eerst een douche. Ik word weer mens. Verlate siesta. Han merkt op dat adertje in mijn oog gesprongen is. Teveel druk op trappersen ogen? Bijtanken in bar tegenover refugio. Canadese met friese achtergrond die haar verhaal graag kwijt wilde. Gosh, gedoe. Merk dat ik hiervoor niet de camino doe, met alle respect voor alle gekwetste en treurigewereldburgers. Merk ook dat touristische bezoeken niet deel uitmaken van mijn camino. Ja moie kathedraal, prachtige gebouwen, musea, maar ze passen niet in dit avontuur. Wat dan wel? Het doen van deze reis, het gedaan hebben en het genieten van zoveel spanje. Na de hapjes en bezoek aan de deur van een kerkje iglesia de pelegrinos dat han en annemarie ooit had bezocht, tijd voor de slaapsessie, de kou van 19 graden ontvluvhtend.

• 25 Juli 2015 - 16:08

Cornelis:

Is er dan geen fiets tom-tommetje zal toch wel dus de Pedraje achter de rug , ik vind het al erg als ik achter zo.n vrachtauto van 25 mtr moet blijven zitten want inhalen is ook een kunst of gok, vroeger reed zo.n chauffeur ook met z.n spiegel en die hield de achterkant in de gaten , roodlicht links niet inhalen roodlicht rechts inhalen zo was het vroeger , tegenwoordig rijdt zo.n oplegger net zo makkelijk 80 a 100km de berg op en dan inhalen , is in je 3 en doorscheuren . We zijn er elke weer of net of goed doorgekomen ,
    rode ogen is spanning Han bij mij was het vroeger een chupito teveel zo.n shot sterke drank in 1 teug , deveel rode ogen gehad doen we niet meer , en met 19 en een dekentje slaap je prima gr. vanuit Galicia

• 25 Juli 2015 - 21:23

Frans:

Wat gaan jullie snel, zeg ! Vergeet niet te smullen van de tapaz en de wijn ! We gaan elkaar helaas missen, denk ik. Ik werk vanaf 31 juli in de gemeentelijke herberg in El Burgo de Ranero. Jammer ! Ik wens jullie een voorspoedige en inspirerende voortzetting, Buen Camino !