dag 22 - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Han en Peter - WaarBenJij.nu dag 22 - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Han en Peter - WaarBenJij.nu

dag 22

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Han en Peter

20 Juli 2015 | Spanje, Pamplona

Pamplona, 33 graden, menu de dia, pleintje voor het stadhuis uit de 1we eeuw, nog steeds warm, water en wijn, oh ja en cola. Hierna op het grote plein een cafe cortado. Han om zich heen kijken of hin de aardige dame met haar 4 kinderen opnieuw zou zien, aan wie hij de weg had gevraagd naar een leuk terrasje. Nee ze wzs er niet en die kids met die ijsco.s oom niet. Gelukkig maar vond ik, al dat gedoe met die vrouwen. Pamp,ona mooie binnenstad, ko inkrijk, stijl, charme ach spanjaarden zinn introvert dus rustig. En die stieren bij san firmin? Ach 15 maximaal en 15000 mensen van wie er een aantal uit de usa de krant probren te halen met een wondje in hunborstkas. Het eten is plezierig, die pinxtos geweldig en gevarieerd. Hoe we hier kwamen? Gewoon met een renault espace grande. Wat? JA HOOR DIE NS VAN SPANJE NEEMT ALLEEN ONDER HEEL STRIKTE CONDITIES FIETSEN MEE. Dus inpakken, st uur bijdraaien, bagage in aparte zak etcetc. En cie bussen? Hetzelfde. Dus geen keuze anders dan een auto huren voor 86 kilometer en die fietsen er in gooien en hoppa nZr pamplona. T kost wat maar dan ben je er ook. Ja san zebastian is przchtig ook in xe ochtend, en ook met een cafe cortado, mzzr een beetje fiets vriendelijk transport met renfe vrgeet t maR. De tocht naat nR PAMPLONA.? PrChiig weg door de bergen. Zagen ons echt niet fietsen door dat berggebied. En omdat wij de tocht mKrn veroorloven wij ons alles wat nodig is. Baxta. Nu in een regugio. Waar 100 e ht pelgrims minus 2 onerdzk vi xen in een voormalig seminzrium. Trug bij af. Stapelbed met han. En vooral lekkere douche. En morgen naar extella, tenzij...

• 21 Juli 2015 - 15:53

Elly:

Leuke beschrijvingen. Heel beeldend. Maar Peter vindt de vrouwen een heel gedoe!!!!! Heel anders dan thuis????? De foto met die vrouw geeft wel een heel vrolijk beeld anders.
    Maar mannen zorg dat je in Santiago niet te veel zonden hoeft op te biechten.
    Hebben jullie elkaars eigenaardigheden al ontdekt? En is er mee om te gaan?? Hierbij denk ik niet aan winden en boeren laten. Dat is normaal volgens Martin. Hopelijk blijven jullie wel vrienden.
    En volhouden hoor. Super stoer hoor. Gr. van mij

• 21 Juli 2015 - 20:28

Marcel:

T is goed concentreren om nog wat te begrijpen van dat pelgrimjargon maar t was dus te gevaarlujk om te fietsen geloof ik. Extra tijd om van het spaanse leven te genieten. Lekker!