dag15 - Reisverslag uit Peujard, Frankrijk van Han en Peter - WaarBenJij.nu dag15 - Reisverslag uit Peujard, Frankrijk van Han en Peter - WaarBenJij.nu

dag15

Door: han

Blijf op de hoogte en volg Han en Peter

13 Juli 2015 | Frankrijk, Peujard

7 uur op.Douche ,putje verstopt, hele vloer onderwater,sta tot me enkels in het water.Lekker soppen.Op de fiets naar het Chateau in de nevel .Maar boven op het plateau is het hemels mooi.Zonnebloemen zover het oog reikt soms afgewisseld graan velden ,korenbloemen ,klaprozen van Monet.De streek Cognac gaat over naar de Bordeau hier de wijngaarden die er strak bijliggen enorme hoeveelheid van deze besjes zoals peter ze noemen. We gaan als een speer en zien een prachtig Chateau. Het lijkt verlaten tot er een auto aankomt rijden .We vragen naar ons adres.De barones zoals ik haar ervaar zegt bits ,is niet hier dit is van MIJ.Ze weet ook niet waar we moeten zijn en waarschuwde voor de honden.We bellen met Theo Meier hij zal ons tegemoet komen ,we zien hem staan en worden welkom geheten en maken kennis met zijn vrouw Wil.Een prachtig Chateau met zwembad en uitzicht over de druiven velden Theo en Peter kennen elkaar van hun landbouw activiteiten waar ze ook onze VZ van kennen.Theo herken ik van de enquête ccommissie Bijlmerramp en zat in de 2e kamer .Interessante verteller .Ook verteld open over zijn handicap en Wil is laatst lelijk gevallen maar knapt weer op.Hij laat ons het prachtige huis zien terwijl Wil rust.Wij mogen zwemmen in het heerlijke bad.Peter heeft zijn legendarische Friese broek aan en ik heb geen zwembroek,geeft niks zegt Theo ga toch lekker zonder er in .Zodoende heb ik voor het eerst in mijn leven nudistje gespeeld. Peter neemt het nu over . Ja want dit is natuurlijk wel een schokkende mededelingwaar han nog steeds van moet bijkomen. Met theo en wil leuke herinneringen opgehaald over biesheuvel, van agt, en al die lieden uit de vierkante kilometer in den haag. Nog steeds , theo, zet het vrhaal op schrift, zo intrigrend. Tussendoor de grote wijngaard doorgelopen en geleerd dat chinezen ze opkopen en de wijn naar china sturen, bahalve de dozen die veilig in het huis van theo en wil uitkomen! De avond volgde, de wijn ook, en de heerlijke etenshapjes. En zoveel gelachen. Uiteindelijk daalde te temperatuur en riep het bed. Een heerlijk verblijf, dank lieve vrienden.

Han en Peter

De tocht der tochten komt eraan! Op 27 juni vertrekken Peter en Han op het fietsje van Maastricht (vrijthof, 12.00 precies), naar Santiago de Compestella. Fietstassen zijn gepast, er is getraind, dus nu...gas erop! Volg hier al hun avonturen!

Actief sinds 01 Juni 2015