dag 11...12....13 - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van Han en Peter - WaarBenJij.nu dag 11...12....13 - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van Han en Peter - WaarBenJij.nu

dag 11...12....13

Door: han

Blijf op de hoogte en volg Han en Peter

09 Juli 2015 | Frankrijk, La Châtre

Inverband met het ontbreken van wifi mogelijkheden nu 3 days.Maar wat voor days.Dag days.Dag 11 ,we vertrekken van onze supercamping .Splinternieuw we waren de e nigste kampeerders en later nog een caravan.Alles gloednieuw als een luxe hotel en restaurant.Maar wat een hitte.En een erg drukke autoweg met af en toe een bloemetje en zelfs een band.De auto s gaan welruim langs ons heen maar 2 vrachtautoos langs elkaar is penibel.Ik geef aan bij het 1e kruispunt af te slaan peter geeft aan dat het om is So what gelukkig stemt hij toe.200 mtr verder breekt mijn trapper,ik baal als een stekker maar het ducktape komt van pas.Peter zal later toegeven dat het wijs was de ze weg te nemen .Er volgt een practige maar zware berg tocht mooie dorpen ,haarspeldbochten een mini pyreneen tocht .Uiteindelijk i Ecuson beland,geluncht,er werkte een ned meisje en een zegmaar heks.Van het tourist info krijgen we adres voor de nacht.EEN HELE GROTE VILLA VAN GITE DE FRANCE 13 EURO EN EIGEN KAMER ALLES IS ER KEUKEN NOU TE VEEL OM TE NOEMEN.PETER TREKT KAST OPEN ER STAAT EEN GROOTBEELD T V IN Han gaat op zoek naar een trapper ,er is geen zaak voor fietsers.Ik zoek schaduw in het park .Plots zegt een man achter me Panne?Oui,trapper hij begrijpt het mankement One minet ,kom with me I help you Hij heeft een zaak in electra hij haalt de trapper er af en zegr weer one minit,go to vrind,here is water en weg is hij .Ik sta paf,wat gebeurt hier? Op de tafel staat een doos LINDT TRUFFELS.Droom ik?Hij komt terug met een ijzeren trapper en ziet mijn verbazing hij maakt de trapper vaxt en vertel ons verhaal en vraagt wat het kost NO NO NO.IK BEDANK HEMHARTELIJK Buiten kom ik peter er tegen. Hij is de heks zat geworden ik vertel alles en haal een fles wij n voor die zijn vrouw aanneem.Dit moet op het verslag natuurlijk maar er is nergens wifi .We namen maar een drankje.Tegen over me zitten 2 mannen en 1 vrouw ze lacht naar me .Genant kijk ik de anderekant op.Er komen 3 man de bestelling opnemen .Wat is dit allemaal!Plots zegt de vrouw ,,, are you on holiday from holland,Yes? I was born in holland. NOU ,het is een heel gezellige avond geworden Peter in de hoofdrol hij moet het maar navertellen ,ze volgen ons krijgen een lift naar de villa en naar bed.WAS DAT HET WERK VAN ST .JEAN ZOU HET DAN TOCH.....

  • 09 Juli 2015 - 19:47

    Irma:

    Briljant verhaal, Lindt het lijkt een rode draad in je leven Han. Mensen ontmoeten,/ wijn zo hoort het te zijn op jullie tocht der tochten. Geniet kanjers!!!

  • 09 Juli 2015 - 20:16

    De Voorzitster:

    Groene fotoos togevoegd :)

  • 09 Juli 2015 - 20:32

    Irma :

    jullie zijn bijna in de buurt van Anne, de moeder van Chris. Zij leeft/ woont al 45 jaar in de Dordogne. In Belmont- Bretenoux. Bretenauxis het aanliggende dorp, In de buurt van St Cérère. Ze heeft jaren een Bed& Brekfast gehad om bij te verdienen. Haar adres is; Anne Wilder, Belmont-Bretenaux, 46130 France. Succes boys, met jullie trip!!!!

  • 10 Juli 2015 - 00:04

    Cornelis:

    3 dagen geen nieuws , ga je nadenken fantaseren, eend canard, madame nee moeder de gans canard a l. orange opgedient door een jong gansje , Steffie 2 , elke dag een croissant dan zo.n canard met een vueve clicotquet met veel bubbels en eiskoud mag ook een roodwijntje een cateau neuf de Pape , zijn maar terugg in werkelijkheid een tour de France een tour de force maar met krenten in de pap an et lijkt op een drentse krentenmik , geniet van deze tour de force, oeizwaar ook nog maar net over de helft en Santiaggo is waiting,. hasta pronto

  • 11 Juli 2015 - 11:50

    Elly Pijl Van Miltenburg:

    Wij genieten niet van jullie verhalen. Alsof we er bij zijn. Wat kunnen mensen aardig zijn als je op de fiets bent. Is ook mijn ervaring. Geen luxe (nou ja af en toe) maar afzien trekt hulpvaardigheid.
    Als jullie weer eens Plat du jour bestellen(meestal lekker en goedkoop) vraag altijd of het niet"Tripe" is.
    Hadden wij eens en niet te eten, het zijn lellen en vellen van de armen of zoiets. Merde. Slecht woord voor een pelgrim op weg. Nondeju is beter. Maar ja in Santiago worden al je zonden vergeven. Hebben jullie wel een steen van thuis meegenomen???
    Mannen hou vol. Liefs van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han en Peter

De tocht der tochten komt eraan! Op 27 juni vertrekken Peter en Han op het fietsje van Maastricht (vrijthof, 12.00 precies), naar Santiago de Compestella. Fietstassen zijn gepast, er is getraind, dus nu...gas erop! Volg hier al hun avonturen!

Actief sinds 01 Juni 2015
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 17280

Voorgaande reizen:

27 Juni 2015 - 12 Augustus 2015

Santiago de Compostella

Landen bezocht: