dag 8 4 juli 2015 - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Han en Peter - WaarBenJij.nu dag 8 4 juli 2015 - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Han en Peter - WaarBenJij.nu

dag 8 4 juli 2015

Door: han

Blijf op de hoogte en volg Han en Peter

04 Juli 2015 | Frankrijk, Nevers

Gisteravond op bed gaan liggen in een ongelooflijk warme kamer .Geheel ontkleed en als een blok in slaap gevallen een weelde .Wat zal ik van de winter hier vaak aan denken . Even over zeven ontbijt in dit fantastische hotel.Achterom staan onze fietsen tegen een oude Renault R4.Het zal bijna45 jaar geleden zijn dat ik er een had.Dan een aantal trappen omhoog kamer 7 .Een gammele douche en toilet .De kamer is zo frans ik kan het niet omschrijven .Peter zit in een grote leunstoel te bellen. Het ontbijt is ook frans dus croissants en stokbrood er ligt een kat op een tafel.Gepakt en bezakt op weg waarheen? Na de excellente ervaring met de snfc en wetend dat wij ons al hadden gemeld bij tita dn ton in xe korvan, belde pedro nogmaals om ons op te komen halen met vracht_ dan kruiwagen, hoorde hij het verschrikkelijke verhaal dat de colly van het tweetal alreeds de tweede hersenbloeding had gekregen. Kortom niks ophalen, en veel te heet om zelf de Mmorvan in te rijden. Dus hartelijke groet aan rita en ton, en snel op het zadel naar de gare. Waarheen? Naar nevers een prachtige stad aN de loire.met de trein 2 uur. Daar de camping opgezocht en ons in de middag in de stad laten verrassen door een bretons of bourgogne muziek groep, daar waren de omstanders niet zeker van. Hierna onze tanden gezet in eenecht lokale moussaka, pedro alweer aan de vin de l,oire en ons weer gevestigd op de camping. Dat we daar weer getuige mochten zij van een echtelijke ruzie, is blijkbaR normaal. Leerling camping genieter pedro snapt dat niet en wil Dan zijn hulp aanbieden, maar DAT KAN NATUURLIJK NIET. met een mooie temperatuur, muziek van de overkant _BLUES ACHTIG_bereiden we ons voor op de 440 km van nevers naar bordaux, beter peujard waar theo en zijn vrouw onx graag op hun kasteel willen onthalen. Zal dit doorgaan? De toekomst zalhet leren.

• 04 Juli 2015 - 23:07

Simon:

Was ik -zie mijn reactie op dag 6- te snel met mijn huldeblijk? Hoewel menigeen jullie besluit om per trein verder te reizen van harte ondersteunt, vraag ik me af of deze wijze van vervoer is toegestaan, ja misschien zelfs strijdig is met de geest van de Camino. In ieder geval worden 'transportes publicos' , cq reizen per trein nergens in de Codex genoemd. Van peregrinos wordt verondersteld dat zij te voet gaan en van bicygrinos dat zij fietsend, of ook met de fiets lopend, de heilige weg berijden naar de onvolprezen stad. In kringen van het Genootschap gaat zelfs het gerucht dat wie afwijkt van deze regel zich schuldig maakt aan een "pecado de viagar equivocado", een zondige staat die volgens anderen in dit eerbare college slechts wordt opgeheven, wanneer het kwaad een enkele maal is geschied op de Camino frances Gelukkig is dit het geval geweest. Morgen verkeren jullie weer "en un estado de gracia".

• 05 Juli 2015 - 21:24

Marion Van Wanrooij:

Nou mannen wat een verstandig besluit en wat goed dat de treinen gewoon rijden in la douce France daar kan onze NS inderdaad een voorbeeld aan nemen. Geniet nog van de geneugten onderweg en smeer de billen vooral goed in,