dag 5 1 juli 2015 - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Han en Peter - WaarBenJij.nu dag 5 1 juli 2015 - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Han en Peter - WaarBenJij.nu

dag 5 1 juli 2015

Door: han en peter

Blijf op de hoogte en volg Han en Peter

01 Juli 2015 | Frankrijk, Reims

Eerst nog even over gisteravond.gedouched tent geinstalleerd links en rechts maakte pedro een babbel terwijl han een duik in t zwembad nam en pedro een fles sauvignon blancsoldaat maakte. Achter ons zit er een nederlands stel. Ik prober t verslag van dag 4 te typen. De wifi pas heeft 1 uur dus opschieten, dus verliep het en was dag 4 verdwenen. Dag 4 dag dus. Opnieuw met nieuw pasje. Pedro typt han dicteert, letters schots en scheef maar dat kwam de spa ning in het verhaal ten goede. Hierna hapje gegeten in dit dorp qui en nog wat is slechts 1 brasserie te bespeuren. Het zelfde stel zat nu naast ons en geniet van een pataje met flessen mayo en ketchup. We zitten op tafel 2, en bestellen patatjes plus een hap vlees. Er ontstaat verwarring, dus komen de entrecotes van een oude dikbil op tafel. De enrecot van han is waarschijnlijk is waarschijnlijk gefabriceerd door tencate elastiken. Niet door heen te komen. Han geniet van zijn patatjes voor? Het stel andre en denise. Na de leuke openingszin van pedro lijken zij uit amsterdam resp. Zaandam te komen.getrouwd? Nee maar al 10 bij elkaar. Dat horen we de laatste tijd wel vaker... verliefd? Ja. dus ontstaat een hilarische discussie dat zij wel wil trouwen en hij niet, hij wilde niet op de knieen, waar hebben we dat vaker gehoord? Wij wilden hen laten trouwen want een feestje is nooit weg, dus hoppa op de knieen. Helaas het gebeurde niet. Waarom niet? Hij had zl een huwelijk achter de rug met 2 opges hoten pubers. En zo kwamen we in een relationele discussie terecht. Han probeerde het nog met vragen hoe ze elkaar ontmoeten hadden. In de keuken in de horeca dus. Waar hebben we dit eerder gehoord? Zij voor de evenementen hij in de keuken. En na een kallende ruzie hebben ze elkaar gevonden.gevonden. een laatste poging danL pedro stelde haar voor een rode xferrari rode te kopen, en dan met hem in een gehuurd pak, plus muziekje leek het alsnog te komen. Uiteindelijk bleef ze vasthouden, hij zou haar op zijn knieen moeten vragen. Geen rea tie. Een laatste pogi g van pedro liep volslagen fout. Toen pedro suggereerde dat ze 37 was, viel een stilte ze bleek 32. Lullig. Tenslotte hoorden ze ons verhaal over de camino. We namen afscheid van een stel dat nog een lange levensweg te gaan heeft.

vandaag om 7.30 op het zadel. Op nAr deims. We probeerden de autoos i te halen die met 100 km voorbijraasden. VEILIG KWAMEN WE BIJ DE KATHEDRAAL AAN OM 10 UUR. de temperatuur liep op. In de kathedraal werd de stempel en het adrez van de herberg ontvangen om 14.00 uur. De energie liep a htruit, het terras bood uitkomst. Han kon zijn bril laten maken, een jeugdig overhempje gekocht en een koelboxje aangeschaft. Han was onder de indruk van de vriendelijke service van de brillenman. The bril was pret om 2 uur. Gratis service, dacht han , was ook zo, maar de brillenkoker was natuurlijk een fortuin waard.
Han genoot van een heerlijke lunch plat du jour, smek smek. De hitte haalde daarna alle energie weg. De gite het cis, bleek een groot onderdak centrum voor oner anere doofstomme mensen, wat leidde tot een discussie dat pedro dacht dat ze doof wRen en han dat ze blind waren. Doofstom en erg ruxtig. Tenslotte mag niet onvermeld worden dat pizzaas van de lokale arabier hier om de hoek smakelijk was en geen ontploffingsgevaar kenden.
en zo aan deze siesta dag een mooi einde. Morgen om 6 uur op de fiets?
Jullie reacties vinden we er fijn om te lezen.Dank je Milo en Mayra fijne jaardag .opi probeert te skypen ,kus vast doei

• 02 Juli 2015 - 00:43

Albert Van Dijk:

Eindelijk er in geslaagd om jullie verslag op mijn IPad te krijgen. Als ik jullie zo volg, vraag ik mij in ernst af of jullie er zeker van zijn, dat jullie in de richting van Spanje gaan! Hebben met Annemarie voor volgende week afgesproken: zullen haar vroeg voor het eten ophalen om met z'n drieën naar het Mariakapelletje in Zenderen te gaan en er een grote kaars op te steken en indringend en intens te bidden voor een behouden aankomst in Compostella!
    Liggen jullie nog steeds op schema en hoeveel km fietsen jullie per dag, gemiddeld?
    Houd de gezelligheid erin en pas goed op jezelf.
    Groet van Cary en Ab

• 02 Juli 2015 - 12:26

Maud:

Waar hebben jullie de koelbox, Peter op jouw rug gelijk lekker koel.
    Hoeveel km jullie de laatste 2 dagen gedaan hebben kunnen we niet vinden.
    Denken jullie ook aan de zonnebrand?
    Han heb je plezier van je motortje ?
    Veel rijplezier en hou de moed er in.
    groet maud.

• 02 Juli 2015 - 14:44

Annemarie:

het gaat goed he,lekker smikkelen en zoete
    franse taartjes eten.Peter zijn wijntje,wat is het
    leven aangenaam,je zou bijna vergeten dat jullie
    ook nog moeten fietsen.Kus,kus.AM?

• 03 Juli 2015 - 11:49

Denise En Rene:

Bonjour Han en Peter,
    Wat een hilarisch blog,wij vinden het bijzonder jullie ontmoet te hebben en hebben een gezellige avond gehad met jullie op het enige terras in het dorp waarvan ik de naam nog steeds niet uit kan spreken.
    Heel veel succes met jullie reis.Wij blijven jullie volgen en zodra het huwelijk eraankomt laten we het jullie weten.:-)
    Groet,Denise en Rene