dag2 - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Han en Peter - WaarBenJij.nu dag2 - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Han en Peter - WaarBenJij.nu

dag2

Door: han

Blijf op de hoogte en volg Han en Peter

28 Juni 2015 | Frankrijk, Givet

WAT HEBBEN WIJ GESLAPEN! Als ossen. En voor de kenners aan een ruk door.Het ontbijt was frans maar er was genoeg van alles.Aardige mensen ennnnnnnn we kregen pelgrim korting van 15 euro!
Om 9 uur te paard heerlijk weer en een lieve dame maakte van ons een foto.Ennnnnn wat loopt daar EEN PELGRIM MET EEN HOLLANDS VLAGGETJE .Naar santiago meneer? De man mompelt wat in het limburgs we verstaan hem niet en zeggen in het ABN we gaan vast buen ca mino.We naderen NAMEN en het landschap is mooi.De fietspaden zijn prima met af en toe een kasseien strook. Bij boulanger Phillipe kopen we een baggette .Een demi ? Oui oui antwoorden tegelijk en ja hoor daar gaat die weer , ze giegelt op ze frans bij ieder plake fromage .E vous monsieur, zeg maar han hoor,je jambon beacoup de jambon en ik krijg zowaar cinq plakken.Nog nooit zijn we zo prettig aan een broodje geholpen.
Door een steeds mooier lanschap en heerlijk weer fietsen we verder en zien van alles,paragleide, stelende beklimmers bie heel hoog gaan.
In DINANT halen we onze stempel voor de credential,een hele mooie groene zorgvuldig door madam gedaan.
Een heel mooie levendige stad nog even een foto bij standbeeld Gen. De Gaulle en verder naar de franse grens waar we over nachten. En dan te weten dat we voor t eerst gaan slapen in onze tenten op de franse bodem, op t inflatable matje -althanns pedro. Zal hij t ov er leven, morgen weten we meer! Een groet vanuit macdonald in givet waar ze wel wifi hebben, toppie maccie!
En jawel 90km!

• 28 Juni 2015 - 21:29

Olaf :

Wauw, Frankrijk dus toch gehaald! Netjes hoor! Ik ben benieuwd hoe het slapen in het tentje bevalt. Zeg pa, is dat te doen met een rugzak om? Ik hoor altijd dat je dat als fietser beter niet kunt doen, ivm met gewicht en zweet enzo.

• 28 Juni 2015 - 23:31

Marcel:

Jeetje, dat gaat als een speer! Straks kunnen jullie nog een week vakantie houden in espagna!
    Succes!

• 29 Juni 2015 - 06:13

VZ:

Goedemorgen mannen, de voorzitster ziet jullie vorderingen met goedkeuring aan! Hoe was de eerste nacht in de groene weides van noord Frankrijk?

Fijne fietsdag vandaag!

• 29 Juni 2015 - 14:21

Maud:

Lieve jongens,

Jullie kunnen wel een rustdag nemen hoor!!!!
    Al uierzalf moeten gebruiken??
    Wat gaan jullie goed.
    groet toe de loe

Maud.

• 29 Juni 2015 - 16:31

Annemarie:

Wat een afstand hebben jullie afgelegd en het
    leest alsof jullie het weer heel gezellig hebben.
    Geniet en ga zo door danzijn jullie er zo.Kus AM.